top of page
486165_72656c532f6d4325a2adb5ce7b860727-

PROFESSORAT

DEL CICLE DE GRAU SUPERIOR

WhatsApp%20Image%202020-07-23%20at%2009.

 dicció catalana 

Aida Bellet Pont

Graduada per l'Institut del Teatre en interpretació de text. En acabar els estudis, fa el postgrau d'Arts Escèniques i Educació a l'Institut del Teatre de Vic. Anteriorment, havia començat la seva formació a Helena Munné Estudi de Teatre, on actualment hi treballa com a professora de teatre i de dicció per alumnes que es volen preparar per les proves de l'Institut del Teatre. Membre de Menú Teatral durant el temps d'existència de la companyia.  A banda del recorregut actoral, ha estat sempre interessada per la dansa i el moviment  i ha fet diversos cursos amb professors com Lipi Hernández, Natàlia Viñas, Mercedes Boronat o Alix Ricart amb qui feia Tècnica Alexander.

joan_gener_arsenic.jpeg

 arts aplicades 

Joan Gener Barbany

Diplomat en Educació Social i titulat en Criminologia i Política Criminal. Actualment cursa un Màster de Gestió Cultural. Durant deu anys ha treballat com a educador de carrer en un equip d’acció comunitària, com a dinamització de processos de participació ciutadana i com a formador en participació i acció comunitària. Fa dotze anys que treballa com a professor-col·laborador del Grau d’Educació Social a la UOC i en fa quatre que coordina el Consell Editorial dels “Quaderns d’Educació Social” del CEESC. Ha format i forma part de moviments culturals i polítics amb els quals ha organitzat tota mena d'actes culturals i artístics. Ha fet de cronista cultural en diversos mitjans de comunicació. Cofundador de L'Eixida, col·lectiu d'agitació cultural itinerant i de Ràdio Intermitent, ràdio itinerant i comunitària. Té una llarga experiència en ideació, coordinació i dinamització d'accions i processos d'acció cultural i comunitària, de treball en xarxa i de gestió cultural. S'està especialitzant en projectes que despleguen els drets culturals mitjançant els processos col·laboratius.

mireia scatti masc bn.jpg

 màscara 

Mireia Scatti

Actriu i improvisadora formada a Barcelona (Estudis de Teatre) i a Padova, Italia (Kiklos. Scuola Internazionale di Creazione Teatrale) escoles de creació i gest vinculades al mètode de Jacques Lecoq. Ha treballat en diversos espectacles de màscara en diversos països amb les companyies Pantakin (Italia) i Casear (Portugal). Així com a companyies de teatre social com Teatracció i Nus Teatre, aquesta última especialitzada en el Teatre de l'Oprimit. Actualment, treballa com a improvisadora professional en formats de llarg i petit format amb diverses companyies, entre elles Impro Barcelona. Ha tingut també les seves col·laboracions en programes de ràdio a Rac1, Catalunya Radio i la Ser. I ha participat en esquetxos varis i programes a TV. Pel que fa a la docència: en Impro ha fet vàries formacions i cursos per empreses, mestres i grups de tota mena i de vàries edats i nivells. En màscara (neutra, larvària, expressiva i comèdia humana) ha impartit cursos a vàries escoles entre elles "Memory" i "Aules" a Barcelona.

WhatsApp%20Image%202020-07-24%20at%2018.

 teatre físic 

Ferran Farré

Format a l’École Internationale Jacques Lecoq de París. Màster en Estudis Teatrals per l’Institut del Teatre de Barcelona, UAB i UPF. Estudis d’Art Dramàtic a l’Aula de Teatre de Lleida, Llicenciat en Educació Física per l’INEFC Lleida i CAP per la UdL, ha realitzat una cinquantena de cursos i intensius de diverses disciplines escèniques. Més de vint anys d’experiència en docència i direcció escènica  treballant amb infants, joves, adults i gent gran: a escoles de teatre, primària, secundària i batxillerat, universitat, centre penitenciari, ajuntaments, companyies de teatre... Ha publicat varis textos teatrals i recursos pedagògics d’expressió corporal. Actualment treballa també a l’Aula de Teatre de Lleida i de Mataró. Com a actor és cofundador de la companyia Nurosfera, ha participat en totes les seves produccions i en diversos festivals internacionals (Teatro Clásico Almagro, Fira Tàrrega).

dusan_tomic_arsenic.jpeg

 tècniques d'interpretació 

Dušan Tomić

Nascut a Sèrbia. A l'any 1974 va cursar els estudis obligatoris a la seva ciutat natal: Novi Sad. A l'any 1994 va entrar a la Akademia Umetnosti (Acadèmiade l’Art) per estudiar Interpretació. D'ençà, ha participat en diverses produccions del Teatre Nacional de Novi Sad, com Les amistats perilloses, de K.Hempton i Historia del Zoo, d’Eduard Albee. Després de llicenciar-se, viatja a Barcelona per especialitzar-se en Gest i, més tard, en Direcció a l’I.T. Barcelona. Sempre combinant-ho amb treballs de docència a l’escola audiovisual Nou Prodigi, la interpretació (El coronel Ocell, Autorretrat III, La Troupe, entre d’altres) i la direcció (L’hora en què no sabíem res els uns dels altres de Peter Handke, Vernissatge, Puc deixar de parlar en la teva llengua i seguir parlant amb la meva, entre d’altres). També ha participat en diversos festivals internacionals com Cos de Reus, Gest d’Esparreguera, Festival de Pantomima de Zemun, etc. I nombrosos curtmetratges de la productora Nou Prodigi Barcelona. Actualment és professor d’interpretació a la dita escola i dirigeix les companyies Mala Sang i Quatre per Quatre.

jordi_casado_olivas_arsenic.jpeg

 teoria dramàtica 

Jordi Casado Olivas

(Barcelona, 1989). Graduat en Direcció Escènica i Dramatúrgia a Eòlia ESAD (2018). Ha escrit i dirigit peces com Temps Mort (Premi de Teatre Vila de Santanyí 2023), El mateix, però millor (Festival Píndoles 2023), Passar Revista (LAminimAL Teatre – Festival Grec ’21 – Arnau Itinerant ’20), (in)Útil, (Guanyadora de la beca Odisseu eòlia i+d), VIVA, (Festival Píndoles, 2020), Correspondència, (Teatre Eòlia/Casa Elizalde, 2018. Escenari Joan Brossa 2020), Entre. (Teatre Eòlia 2017), en-Cadena (Espai 104, 2017), o els espectacles de creació internacional i col·lectiva a-Gig-a-Byte (The Barn, Londres, 2017), i Point Zero (The Rose Theatre, Londres, 2016). El 2019 creà, coordina i dirigeix els Encontres Absurds dins del marc Escena Germinal a la Nau Ivanow. Un espai de joc amb el text teatral.

MOVIMIENTO_TES_024.JPG

 dansa 

Teresa G. Valenzuela

Bilbao, 1977. Des de l'any 1998 compagina l'activitat pedagògica amb l'artística. Ha treballat professionalment com a coreògrafa, actriu, ballarina i assistent de moviment en obres de teatre, dansa i d'art visual des de l'any 1996. Ha proposat com tallerista i coreògrafa intervencions en espais públics per als festivals de la red Ciudades Que Danzan (CQD) a Espanya, Itàlia i Cuba. Ha rebut reconeixement com el Solo Mio 2001 de França per a coreògrafs solistes i el premi a la millor ballarina a Certàmens Coreogràfics de Maspalomas el 2001 i de Madrid l'any 2000. Va fer un gir cap al teatre i va canviar el rumb cap a la creació col·lectiva multidisciplinar al conèixer i treballar amb Franco di Francescantonio a Mon Brossa en el TNC. S'ha format a EUA amb Anne Bogart i la Siti Company, apostant pel training i la creació col·lectiva. Col·labora a múltiples projectes artístics i educatius compartint i enriquint la seva investigació. És sensible a la política relacional al teatre, a l'aula i a la vida. A la seva formació i pràctica professional destaca "l'Anatomia experiencial" de la mà de Jader Tolja, investigador de la relació cos, cultura i identitat. El ATB (Awarenes through the body) de Joan Sala i Aloka Martí, que proporcionen eines pel desenvolupament de la consciència a partir del cos. El Seitai, el Aikido i el mètode Feldenkrais, Movement culture, Fighting Monkeys...

marta g otin.jpg

 entrenament actoral 

Marta G. Otín

Directora de teatre i artista pedagoga des de fa 25 anys. Va estudiar a Interpretació a l'Institut del Teatre i va fer el curs de pedagogia teatral a l'IT de Vic. Interessada des de l'inici de la seva carrera professional en el teatre com una eina pedagògica, fa cursos de Teatre de l'Oprimit i treballa durant anys en el projecte Teatre en l'Educació de l'Associació Cultural de Granollers, com a directora i coordinadora. L'any 2020 li encarreguen de dissenyar el batxillerat en arts escèniques de l'Institut Celestí Bellera que lidera durant 9 anys. Paral·lelament, du a terme posades en escenes amb orquestres com la JONC i L'Orquestra Simfònica del Vallès i el cor VEUS dels amics de la Unió, dins el projecte Òpera Infantil, produït pel Teatre Auditori de Granollers. Actualment, dirigeix l'escola Arsènic on és professora d'entrenament actoral i de tallers. També fa formacions per a docents que volen implementar el teatre com a eina pedagògica a l'aula.

WhatsApp%20Image%202020-07-23%20at%2009.

 pedagogia teatral / teatre visual 

Maria Castillo

Maria Castillo (Barcelona 1974). Pedagoga i directora teatral. Llicenciada en Interpretació per l’Institut del Teatre de Barcelona, postgrau de pedagogia teatral per l’Institut del Teatre. Especialitzada en teatre de formes animades (titelles, objectes, ombres, visual...). Des de l’any 2008 fins al 2017 va dirigir la companyia Pelmànec amb la que va obtenir premis estatals i internacionals. Ha dirigit per a diverses companyies catalanes. Imparteix classes al postgrau de teatre i educació de l’Institut del Teatre, a l’Institut del Teatre a l’especialitat de teatre visual i a Arsènic espai de creació (extraescolars i GFS).

WhatsApp Image 2020-07-23 at 09.28.32.jp

 cant i veu 

Queralt Albinyana

Titulada per L’Institut del Teatre de Barcelona. En televisió ha treballat a  TV3 a  Nit i Dia, La Riera, El cor de la ciutat, Valeria (dirigit per: Silvia Quer). I a Treufoc i Llàgrima de sang a IB3. En teatre treballa amb la companyia Dei Furbi a La Flauta Màgica i Trilogia MozArt. A Renard i Alicia al pais de les meravelles. Al 2015 reb el premi a millor actriu Memorial Anna Lizaran per Lucrècia. Ha treballat en els musicals  RENT, Los Miserables, Hair, Love & Rock musical, Bella y Bestia, Grease, el musical de tu vida, Amants. Amb el Musical Més Petit a Merrily y Off Broadway. Ha treballat amb Carles Santos a Shubernacles Humits, Chicha Montenegro… També amb la companyia Comediants a 1001 nits, El sarao del año, L’arbre de la memòria, obres familiars del Gran Teatre de Liceu a Allegro Vivace, Els músics de Bremen. Té un disc editat anomenat When I met the Blues. i actualment és cantant al Zuu de l’Hotal Sofia amb el grup Crema Catalana  i a l’espectacle Al Sud del Paral·lel amb Carlos Gramaje.

jaime_c_segura_arsenic.jpeg

 dicció castellana 

Jaime C. Segura

Jaime C. Segura és un professional de les arts escèniques amb una llicenciatura superior en Arts Escèniques, especialitzada en Interpretació de l'Institut del Teatre (Barcelona) i una formació addicional a l'Escuela Navarra de Teatro (Pamplona). Té una extensa experiència com a professor de dicció i entonació castellana, oferint classes particulars des de l'any 2006 i treballant com a professor en diverses institucions docents, com l'Espai de Creació Arsènic (Granollers), el Centre Superior d'Art Dramàtic Eòlia (Barcelona), l'Escola de teatre La Diana (Girona) i l'Escola Memory (Barcelona). En l'àmbit teatral, ha interpretat diversos rols en produccions com "Papel Manila (para recibir miserias)," "Un conte de Nadal. El musical," i "Gènesi, una idea d'Europa." També ha col·laborat com a assessor de dicció castellana per a sèries i curtmetratges, així com en produccions teatrals com "Calla!" i "Gènesi, una idea d'Europa." Jaime C. Segura també ha treballat en projectes de cinema i televisió com guionista, actor i director de càsting en diverses produccions, incloent-hi "La llegenda de l'Innombrable,"Pepita Chan"," i "No sé hacer contigo."

alba_espinasa_arsenic.jpeg

 FOL 

Alba Espinassa Galitó

Distribuïdora d’arts escèniques i gestora cultural. Llicenciada en Comunicació Audiovisual per la Universitat Ramon Llull, Postgrau en Comunicació i Producció Cultural i Màster en Gestió Cultural per la UOC. Forma part de l’Associació de Professionals de la Gestió Cultural de Catalunya (APGCC), de l’Associació de Companyies de Teatre Professional de Catalunya (CIATRE) i del Col·lectiu de Distribuïdores d’Arts Escèniques de Catalunya (CDAEC). Ha treballat de periodista, en producció audiovisual, publicitat, en gestió i producció d’esdeveniments, en moda, en educació, etc. Però fa més de 15 anys que es dedica a les arts escèniques. La seva escola en aquest sector van ser els anys que va passar a la companyia Els Joglars portant la distribució, la comunicació i la gerència. Des del 2019 té la seva empresa, Agombola Serveis Cultural des d’on porta la distribució de companyies com la Cia. Pepa Plana, Clownic, Divinas, etc.

bottom of page