486165_72656c532f6d4325a2adb5ce7b860727-

PROFESSORAT

DEL CICLE DE GRAU SUPERIOR

 dicció catalana 

Aida Bellet Pont

Graduada per l'Institut del Teatre en interpretació de text. En acabar els estudis, fa el postgrau d'Arts Escèniques i Educació a l'Institut del Teatre de Vic. Anteriorment, havia començat la seva formació a Helena Munné Estudi de Teatre, on actualment hi treballa com a professora de teatre i de dicció per alumnes que es volen preparar per les proves de l'Institut del Teatre. Membre de Menú Teatral durant el temps d'existència de la companyia.  A banda del recorregut actoral, ha estat sempre interessada per la dansa i el moviment  i ha fet diversos cursos amb professors com Lipi Hernández, Natàlia Viñas, Mercedes Boronat o Alix Ricart amb qui feia Tècnica Alexander.

 teatre físic 

Ferran Farré

Format a l’École Internationale Jacques Lecoq de París. Màster en Estudis Teatrals per l’Institut del Teatre de Barcelona, UAB i UPF. Estudis d’Art Dramàtic a l’Aula de Teatre de Lleida, Llicenciat en Educació Física per l’INEFC Lleida i CAP per la UdL, ha realitzat una cinquantena de cursos i intensius de diverses disciplines escèniques. Més de vint anys d’experiència en docència i direcció escènica  treballant amb infants, joves, adults i gent gran: a escoles de teatre, primària, secundària i batxillerat, universitat, centre penitenciari, ajuntaments, companyies de teatre... Ha publicat varis textos teatrals i recursos pedagògics d’expressió corporal. Actualment treballa també a l’Aula de Teatre de Lleida i de Mataró. Com a actor és cofundador de la companyia Nurosfera, ha participat en totes les seves produccions i en diversos festivals internacionals (Teatro Clásico Almagro, Fira Tàrrega).

 pedagogia teatral / entrenament actoral 

Marta G. Otín

Format a l’École Internationale Jacques Lecoq de París. Màster en Estudis Teatrals per l’Institut del Teatre de Barcelona, UAB i UPF. Estudis d’Art Dramàtic a l’Aula de Teatre de Lleida, Llicenciat en Educació Física per l’INEFC Lleida i CAP per la UdL, ha realitzat una cinquantena de cursos i intensius de diverses disciplines escèniques. Més de vint anys d’experiència en docència i direcció escènica  treballant amb infants, joves, adults i gent gran: a escoles de teatre, primària, secundària i batxillerat, universitat, centre penitenciari, ajuntaments, companyies de teatre... Ha publicat varis textos teatrals i recursos pedagògics d’expressió corporal. Actualment treballa també a l’Aula de Teatre de Lleida i de Mataró. Com a actor és cofundador de la companyia Nurosfera, ha participat en totes les seves produccions i en diversos festivals internacionals (Teatro Clásico Almagro, Fira Tàrrega).

 cant i veu 

Queralt Albinyana

Titulada per L’Institut del Teatre de Barcelona. En televisió ha treballat a  TV3 a  Nit i Dia, La Riera, El cor de la ciutat, Valeria (dirigit per: Silvia Quer). I a Treufoc i Llàgrima de sang a IB3. En teatre treballa amb la companyia Dei Furbi a La Flauta Màgica i Trilogia MozArt. A Renard i Alicia al pais de les meravelles. Al 2015 reb el premi a millor actriu Memorial Anna Lizaran per Lucrècia. Ha treballat en els musicals  RENT, Los Miserables, Hair, Love & Rock musical, Bella y Bestia, Grease, el musical de tu vida, Amants. Amb el Musical Més Petit a Merrily y Off Broadway. Ha treballat amb Carles Santos a Shubernacles Humits, Chicha Montenegro… També amb la companyia Comediants a 1001 nits, El sarao del año, L’arbre de la memòria, obres familiars del Gran Teatre de Liceu a Allegro Vivace, Els músics de Bremen. Té un disc editat anomenat When I met the Blues. i actualment és cantant al Zuu de l’Hotal Sofia amb el grup Crema Catalana  i a l’espectacle Al Sud del Paral·lel amb Carlos Gramaje.

 tècniques d'interpretació 

Dušan Tomič

Nascut a Sèrbia. A l'any 1974 va cursar els estudis obligatoris a la seva ciutat natal: Novi Sad. A l'any 1994 va entrar a la Akademia Umetnosti (Acadèmiade l’Art) per estudiar Interpretació. D'ençà, ha participat en diverses produccions del Teatre Nacional de Novi Sad, com Les amistats perilloses, de K.Hempton i Historia del Zoo, d’Eduard Albee. Després de llicenciar-se, viatja a Barcelona per especialitzar-se en Gest i, més tard, en Direcció a l’I.T. Barcelona. Sempre combinant-ho amb treballs de docència a l’escola audiovisual Nou Prodigi, la interpretació (El coronel Ocell, Autorretrat III, La Troupe, entre d’altres) i la direcció (L’hora en què no sabíem res els uns dels altres de Peter Handke, Vernissatge, Puc deixar de parlar en la teva llengua i seguir parlant amb la meva, entre d’altres). També ha participat en diversos festivals internacionals com Cos de Reus, Gest d’Esparreguera, Festival de Pantomima de Zemun, etc. I nombrosos curtmetratges de la productora Nou Prodigi Barcelona. Actualment és professor d’interpretació a la dita escola i dirigeix les companyies Mala Sang i Quatre per Quatre.

 projecte integrat 

Joan Gener Barbany

Educador social i dinamitzador cultural. Membre de la Cooperativa Raons i de l'associació l'Eixida. Experiència com a dinamitzador de processos d’acció cultural i comunitària i participació ciutadana i com a educador de carrer. Professor acol·laborador d'Animació Sociocultural a la UOC i docent en l'àmbit de les arts comunitàries i la participació ciutadana. Actualment, coordinador dels Quaderns d'Educació Social. He impulsat diversos projectes culturals a l'entorn de la poesia, la música i l'agitació cultural, el darrer és "Ràdio Intermitent". També he fet de cronista cultural a mitjans com La Directa, Núvol o NacióGranollers. Interessant en les pràctiques itinerants, la sobirania cultural i els ecosistemes educatius.

 teoria dramàtica i dramatúrgia 

Pasquale Bavaro

Pasquale Bávaro va estudiar a Nàpols, filosofia a la Universitá degli studi di Napoli Federico II, interpretació a l’Accademia d’arte drammatica di Napoli, i direcció i dramatúrgia a l’Institut del teatre de Barcelona. Obres seves estrenades: Salvatges (Xarxa de teatre alternatiu “La cosa”), Les perles als porcs (Mostra del teatre de Barcelona), Magnificat (Assaig obert Teatre Lliure, Sala Brossa), L’osteòpata (Festival Brossa),”Ja està bé de cuentos Chinos”(Espectacle d’improvisacions a canovaccio , estrenat a restaurants, escoles, bars, i teatres), Instruments per beure vents (espectacle produït per les lletres catalanes sobre “dau al set”), Gegants (Un experiment de teatre múltiple, estrenat a la escola professional per tècniques de l’espectacle Boca Nord), el Ojo y la polla (Teatre Akademia, Microteatro de León Mèxic), Deixeu-me en pau tinc 15 anys ( Teatre Auditori Granollers per l’aniversari del teatre). Com intèrpret ha treballat amb noms com J.Wallovits o O. Broggi i com a professor dona classes de Teoria Dramàtica i dramatúrgia, d'escriptura creativa i d'interpretació.

 FOL 

Raül Perales

Productor executiu, porta més de 45 projectes des del 2003: teatre, dansa, òpera, events, site-specific i cinema; portant produccions amb entitats com TV3, el TNC, el Teatre Lliure, Mercat de les Flors o festivals com TNT, Temporada Alta o el Grec. Al setembre 2020, presenta “Ocaña, Reina de las Ramblas, de Marc Rosich a les Festes de la Mercè, i “Els porcs també mengen verd”, de l’Andreu Rifé, al Teatre Tantarantana. Ha produït amb Les Antonietes “Un Dia Qualsevol”, comèdia d’èxit del Festival Grec 2019, actualment en gira. També ha col·laborat amb entitats com Òpera de Butxaca i Nova Creació o Thorus Arts. Soci de La Caldera.

 dicció castellana 

Enka Alonso

Llicenciada en Filologia Hispànica per l'UAH, Diplomada en Estudis musicals pel Conservatori professional de música de Menorca. Diplomada en Art Dramàtic per l'Escola Bululú 2120. Especialitzada en teatre clàssic per l’escola Teatro del Mundo. Com a actriu de teatre ha participat en obres tan emblemàtiques com La vida es sueño, dirigida per Alicia Sánchez; Cimbelino, dirigida per César Barló; La marquesa de Sade, dirigida per Emilià Carilla; La importància de ser Frank, dirigida per Emilià Carilla, entre d'altres. Com a actriu de TV ha participat a les sèries: Llàgrima de Sang, L'Anell, Migjorn i Amor de cans d'IB3; i La Riera de TV3. I ha presentat programes de cultura de la Televisió menorquina i de canals locals de Catalunya. En cinema la podem veure en Pruebas de Jaime Bartolomé, Alzina d'Omar Delorage, entre d’altres. Com a professora ha impartit cursets d’Iniciació al Teatre a l’escola Bululú 2120. Com a compositora i cantant la podem seguir al projecte musical La nena Samsó, un duo indie poètic-electrònic que ella mateixa ha impulsat, juntament amb Marc Alongina.

 teatre visual 

Maria Castillo

Maria Castillo (Barcelona 1974). Pedagoga i directora teatral. Llicenciada en Interpretació per l’Institut del Teatre de Barcelona, postgrau de pedagogia teatral per l’Institut del Teatre. Especialitzada en teatre de formes animades (titelles, objectes, ombres, visual...). Des de l’any 2008 fins al 2017 va dirigir la companyia Pelmànec amb la que va obtenir premis estatals i internacionals. Ha dirigit per a diverses companyies catalanes. Imparteix classes al postgrau de teatre i educació de l’Institut del Teatre, a l’Institut del Teatre a l’especialitat de teatre visual i a Arsènic espai de creació (extraescolars i GFS).

 màscara 

Pau Cirer

Titulat superior en Art Dramàtic per l'ESADIB. Màster oficial en Filologia Catalana i Estudis Teatrals per la Universitat Autònoma de Barcelona. Amplià la  formació a SIAC, Scuola Internazionale dell'Attore Comico i a Centro Maschere e Strutture Gestuali (Itàlia). Des del 2002 ha desenvolupat la tasca docent a escoles superiors d'art dramàtic, cicles superiors i diversos centres de formació escènica. Com a actor, ha participat en quasi una vintena d'espectacles de diversos grups de teatre (Fundació Teatre Principal, Iguana Teatre, Macnas Theatre, Estudi Zero Teatre, Carpet Theatre, entre d'altres). I té experiència en publicitat, cinema, televisió i doblatge. En l'àmbit de la realització de màscares, ha col·laborat en més de trenta produccions (Teatre Nacional de Catalunya, Diabéticas Aceleradas, Produccions de Ferro, etc.). Té diverses publicacions sobre didàctica teatral en revistes especialitzades.

 dansa 

Teresa G. Valenzuela

Bilbao, 1977. Des de l'any 1998 compagina l'activitat pedagògica amb l'artística. Ha treballat professionalment com a coreògrafa, actriu, ballarina i assistent de moviment en obres de teatre, dansa i d'art visual des de l'any 1996. Ha proposat com tallerista i coreògrafa intervencions en espais públics per als festivals de la red Ciudades Que Danzan (CQD) a Espanya, Itàlia i Cuba. Ha rebut reconeixement com el Solo Mio 2001 de França per a coreògrafs solistes i el premi a la millor ballarina a Certàmens Coreogràfics de Maspalomas el 2001 i de Madrid l'any 2000. Va fer un gir cap al teatre i va canviar el rumb cap a la creació col·lectiva multidisciplinar al conèixer i treballar amb Franco di Francescantonio a Mon Brossa en el TNC. S'ha format a EUA amb Anne Bogart i la Siti Company, apostant pel training i la creació col·lectiva. Col·labora a múltiples projectes artístics i educatius compartint i enriquint la seva investigació. És sensible a la política relacional al teatre, a l'aula i a la vida. A la seva formació i pràctica professional destaca "l'Anatomia experiencial" de la mà de Jader Tolja, investigador de la relació cos, cultura i identitat. El ATB (Awarenes through the body) de Joan Sala i Aloka Martí, que proporcionen eines pel desenvolupament de la consciència a partir del cos. El Seitai, el Aikido i el mètode Feldenkrais, Movement culture, Fighting Monkeys...

"Quisque at est pulvinar, porta est ut, suscipit diam".

— Alumni B.

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit".

— Alumni A.

on?
Av. Enric Prat de la Riba, nº 77    ·    Roca Umbert, fàbrica de les arts
08401 Granollers, Barcelona

contacte
arsenic.espaidecreacio@gmail.com              

938709465

  • Black Facebook Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black YouTube Icon
  • Black Instagram Icon